TRAJNOSTNI RAZVOJ

DOŽIVLJAJSKO IGRIŠČE          

Otroci doživljajo vrtec kot estetsko okolje, ki nudi bogate spoznavne in ustvarjalne možnosti za sožitje z naravo:

  • čutne poti,
  • nasaditev rož, zelišč,
  • skrb za okolico enot

Namen:

  • zagotavljanje otrokom odprto vzgojno – učno okolje v vrtcu;
  • okolje kot otrokov tretji vzgojitelj omogoča svobodo gibanja, radost, igro z naravnimi materiali in doživljanje z vsemi čuti;
  • za otroke so prepreke na poti izziv in priložnost za spontan razvoj;
  • ustvarjanje vzpodbudnih učnih okolij, ki povečujejo otrokovo zanimanje za učenje v predšolskem obdobju.

 NARAVA NAŠA IGRALNICA – GOZD:

  • gozdni prostor s svojo razgibanostjo, spontanostjo in nenehnim spreminjanjem celostno pritegne otroka, ga umiri, sprošča njegova negativna čustva ter pozitivno vpliva na razvoj kognitivnih procesov.
  • organiziran pedagoški proces izven igralnice. Ureditev okolice vrtca kot igralnice na prostem in
  • izvajanje kontinuiranega bivanja v gozdu (vsaj 1x na teden) in doživljanje narave v vseh letnih časih in vremenskih razmerah prilagojeno glede na razvojno stopnjo – starost otrok.

LIKOVNO BOGASTVO MAJHNIH UMETNIN:          

  • Cilj kot prioriteta je bil s področja likovne umetnosti – Likovno bogastvo malih umetnin in poglobljene samoevalvacije preko celega šolskega leta v vseh oddelkih. Spremljanje in razumevanje otrokovega razvoja skozi njegove risbe, ki izhajajo iz močnega doživetja in posledično želje po likovnem izražanju le-tega. Vrednota pristne otroške risbe je tista, ki izhaja iz njegove močne želje, in je odraz njegovega trenutnega stanja – stopnje razvoja. Likovno dejavnost prenesti tudi izven vrtca (igrišče, gozd, …).

 VERTIKALNA POVEZANOST VRTEC – OSNOVNA ŠOLA

  • Krepitev prizadevanj za skupno sodelovanje, iskanje rešitev za nove izzive časa     – mehkejšega prehoda otrok iz vrtca v šolo.

ELEMENTI MONTESSORI PEDAGOGIKE     

  • Otrokom je ponujenih čim več dejavnosti, kjer uporabljajo roke in možgane. V oddelkih se uporabljajo elementi kot so delo z materiali, črta, tišina, krog prijateljstva…).

PREDŠOLSKA BRALNA ZNAČKA PETRA NOSA

  • V predšolskem obdobju je zelo pomembno  zbliževanje otroka s knjigo, zgodnje navajanje otroka na rabo knjig in obisk knjižnic.  Sodelovanje  v projektu KOK Ravne na Koroškem, Predšolski bralni znački Petra Nosa nam vse to omogoča.  Otroke I. starosti v dogovoru z vodjo oddelka knjižničarka obišče v vrtcu in jim pripravi pravljično urico. Otroci in vzgojiteljice II. starosti  vse leto obiskujejo enote knjižnic,  kjer jim   pripravijo pravljično urico (1x mesečno),  likovne delavnice (novo leto), bralne kovčke  za izposojo knjig  ali jim omogočajo listanje knjig in brskanje med knjižnimi policami. Otroci spoznajo pravila obnašanja v knjižnici, njene prostore in možnost včlanitve v knjižnico. Konec leta prejmejo otroci diplome za opravljeno Bralno značko, ki jo izvajajo strokovne delavke v oddelkih (priporočeni seznam).  Kot zaključek BZ Petra Nosa si otroci konec leta ogledajo gledališko predstavo.

STRPNOST  

  • Ozavestiti in prenesti v vsakdanje življenje pomen strpnosti in problematiko obrekovanja ter skozi to spodbujati medsebojno spoštovanje, razumevanje, sprejemanje drugačnosti ter posledično graditi prijateljstvo in sodelovanje.

AKTIVNO UČENJE V NARAVI V POVEZAVI Z GIBANJEM IN SOCIALNO – ČUSTVENIM PODROČJEM

  • Otrokove socialne interakcije, ki potekajo med vrstniki in z odraslimi so pomemben vidik v otrokovem razvoju, zato ga podpiramo in spodbujamo pri učenju in uporabi socialnih veščin. Sodobno pridobivanje znanja v predšolskem obdobju teži k povezavi različnih dejavnosti in področij, hkrati pa se poudarja pomen aktivnega učenja.
  • Socialno čustven svet otroka je pisana paleta otrokovih čustev in odnosov. Tako bomo nadaljevali z aktivnim učenjem in ga nadgrajevali z učenjem v naravi. Vse to pa povezali s področjem gibanja. Kar bo pri otroku vzbudilo še dodatno radovednost in domišljijo.

IGRIVI KOTIČKI  

  • Oblikujemo spodbudno učno okolje – igralne kotičke znotraj vrtca in na prostem. Igra spodbuja ustvarjalnost, zmanjšuje stres, krepi samozaupanje in občutek pripadnosti, razvija se empatija in krepitev medsebojnih odnosov. Igra vsakdanja opravila pretvarja v zabavno izkušnjo. Skozi igro se učimo in spoznavamo svet.

GLEDALIŠČNI ŽIV – ŽAV

  • Otroci  skozi umetniške/dramske  dejavnosti v povezavi z glasbo in plesom  spoznavajo  in raziskujejo svoje ustvarjalne potenciale. Načrtovali  bomo priložnosti za dramsko ustvarjanje v igralnicah, v gledališki oder pa se bodo spremenili tudi kotički v gozdu, na travniku in vrtčevskem igrišču.

OBJEM

  • S projektom OBJEM smo v našem vrtcu dvignili raven bralne pismenosti. Še naprej bomo razvijali in preizkušali pedagoške pristope in strategije, ki bodo pripomogle k celostnemu in kontinuiranemu vertikalnemu razvoju bralne pismenosti otrok. Izvajali bomo medsebojne hospitacije ter kolegialno podpiranje, v samo načrtovanje bomo vnašali gradnike bralne pismenosti, sodelovali s starši, skrbeli za urejenost knjižnih kotičkov, udejanjanje prožnih oblik učenja, izvajali delavnice ter predstavitve dobrih praks znotraj vrtca in izven.

EKOVRTEC

  • Okoljsko vzgojo in načela trajnostnega razvoja, preko aktivnega učenja, ki ga že izvajamo pri vsakodnevnem delu in aktivnostih, nadgraditi in vključiti v naše delo.
  • Spodbujali bomo otroke, da soustvarjajo trajnostno sedanjost in prihodnost.